Çilekli Soğuk Bir Tatlı


Bu sıralar ardarda tarif yayınladım sanırım :( kusura bakmayın ama gelen misafirlerime yeni lezzetler deneme telaşına girince başka şeyler yapacak vakit kalmıyormuş insana onu anladım ve denediğim yeni tarifleri (sonuçlarından çok memnun kaldığım için) sizlerle paylaşmak istedim.

Bu tatlı tahmin ettiğimden kolay ve güzel oldu ve herkes nerdeyse 2 tabak yedi. :)) Sizler de misafirlerinizle aynı memnuniyeti yaşamak istiyorsanız mutlaka denemelisiniz. :)

Malzemeler : 1 litre süt (5 su bardağı)
1 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı nişasta
Altı için sade veya kakaolu bisküvi

Üstü için : 5-6 adet çilek (yada daha fazla)
1 çay bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı nişasta
1 su bardağı su (ben yarım su bardağı (içinde çilek de olan) meyve suyu ,yarım bardak su kullandım.)

Yapılışı : Muhallebisi için soğuk süt , şeker , un ve nişasta bir tencereye alınır ve koyulaşana kadar pişirilir. İsteğe göre, pişmesine yakın içine bir paket vanilya da koyabilirsiniz. Daha sonra tatlıyı yapacağınız kabın içine bir sıra bisküvi dizilir ve üzerine hazırlamış olduğunuz tatlı dökülür ve soğumaya bırakılır.

Sosu için ,çilekler ya robottan geçirilerek ya da benim yaptığım gibi rendenin en küçük kısmı ile rendelenerek bir tencereye alınır. İçine şeker , nişasta ve su katılarak bir taşım kaynayana kadar koyulaştırılır. Hazır hale gelen sos soğumuş olan muhallebinin üzerine dökülür ve biraz dışarıda soğuduktan sonra buzdolabına alınıp soğuk servis yapılır.

Üzerini benim gibi çilekleri diklemesine kesip yan yatırıp süsleyebilirsiniz veya hindistan cevizi serpebilirsiniz. Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok: